سرمایه گذاری فرهنگی مردم گیلان با خرید 12 میلیاردی کتاب


سرمایه گذاری فرهنگی مردم گیلان با خرید 12 میلیاردی کتاب

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلانیان با خرید 20 هزار و 990 نسخه کتاب به ارزش بیش از 12 میلیارد و 196 میلیون ریال در طرح پائیزه کتاب 1400، سرمایه‌گذاری فرهنگی کردند.

فیروز فاضلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پایان طرح پاییزه کتاب در گیلان، اظهار کرد: گیلانیان طی روزهای ۲۹ آبان لغایت سوم آذرماه با خرید از ۳۲ کتابفروشی همیار طرح یادشده، رتبه ششم پرفروش‌ترین استان‌های کشور براساس تعداد کتاب خریداری شده و رتبه هشتم براساس مبلغ فروش را کسب کردند.

وی با بیان اینکه کتابفروشی فرازمند رشت با فروش ۶۰۹۹ نسخه کتاب در جایگاه پنجم کشور قرار گرفت، افزود: گیلانیان با خرید ۲۰ هزار و ۹۹۰ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال در طرح پائیزه کتاب ۱۴۰۰، سرمایه‌گذاری فرهنگی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتاب خواندن را نه تنها یک امر آموزشی، بلکه یک فرهنگ دانست که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و تاکید کرد: جامعه و نسل جوان به اجرای طرح‌های حمایتی کتاب نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.

فاضلی ادامه داد: طرح‌های فصلی کتاب از جمله طرح‌های تشویقی و حمایتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که از سال ۹۴ در کشور اجرا می‌شود و موجب رونق کتابفروشی‌ها و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار ایرانی شده است.

وی یادآور شد: گیلانیان در طرح تابستانه کتاب امسال نیز نزدیک به ۱۱ میلیارد ریال کتاب خریدند و رتبه ششم پرفروش‌ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب و رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در کشور را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران ! / دستش را روی دست فیلمبردار گذاشت !